Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

توضیحات
قیمت : 0 تومان
نوع : فروش
تاریخ : 23 آبان 1401
موقعیت : شریعتی ابتدایی بلوار میرداماد پلاک 3 طبقه 3 واحد 4

تفاوت بیمه بدنه و شخص ثالث

خیلی وقت‌ها بعد از تصادف با اینکه بیمه معتبر داریم، نمی‌توانیم مبلغ خسارت کامل را از شرکت بیمه بگیریم. یکی از مهمترین مواردی که همیشه بیمه‌شده‌ها را گیج می‌کند و فرصت استفاده بهینه از بیمه ماشین‌شان را به آن‌ها نمی‌دهد، آشنا نبودن با تفاوت پوشش‌ها و تعهدات پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه است. به‌طور کلی دو نوع بیمه اصلی و مهم برای ماشین‌ها داریم که هرکدام خدمات و پوشش‌های خاص خودشان را دارند. در هر موردی خسارت با یکی از این بیمه‌ها پرداخت می‌شود و گاهی هم می‌توان بهتر و کامل‌تر از هر دو بیمه برای جبران خسارت استفاده کرد. 

۱-   تفاوت در پوشش‌ های بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه

مهمترین و اصلی‌ترین تفاوت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه در نوع و تنوع پوشش‌های آن‌هاست. معمولا بیمه شخص ثالث برای جبران خسارت‌های مالی دیگران و خسارت‌های جانی در تصادف استفاده می‌شود. اما بیمه بدنه ماشین پرداخت خسارت‌های وارد‌شده به ماشین خود راننده مقصر را پوشش می‌دهد. از طرف دیگر نوع پوشش‌های بیمه ثالث و بدنه تفاوت‌های مهم دیگری هم با هم دارند که در ادامه این تفاوت‌ها را بررسی می‌کنیم.

جبران انواع خسارت بدنه با بیمه بدنه

بیمه بدنه همان‌طور که از نامش پیداست، بیمه‌ای برای جبران انواع خسارت‌های وارد شده به بدنه ماشین است. این خسارت حتی شامل دزدی کامل یا بخشی از قطعات آن هم می‌شود.

مهمترین پوشش‌های بیمه‌ بدنه شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پوشش بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله

  • پوشش نوسان قیمت و محاسبه ارزش روز خودرو یا قیمت ماشین در زمان پرداخت خسارت (سقف این پوشش برای شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت است و از حداقل ۲۰ درصد شروع می‌شود تا حداکثر ۵۰ درصد مازاد بر سرمایه بیمه‌شده است)

  • پوشش سرقت کلی یا سرقت قطعات و لوازم ماشین که تا ۸۰% و در برخی شرکت‌ها ۹۰% ارزش خودروی بیمه‌شده را پرداخت می‌کند

  • پوشش حذف فرانشیز که به بیمه‌شده اجازه می‌دهد با پرداخت ۵ تا ۷ درصد حق بیمه بیشتر، درصورت بروز تصادف یا حادثه بتواند کل مبلغ خسارت را بر اساس شرایط بیمه‌نامه‌‌اش دریافت کند.

  • پوشش میخ‌کشی و خط‌وخش (هزینه پوشش میخ‌کشی و خط‌‌وخش در بیمه معمولا ۵ درصد نرخ حق‌بیمه اصلی است)

جبران خسارت جانی و مالی فرد زیان‌دیده با بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث دو نوع پوشش اصلی خسارت جانی و مالی دارد. یعنی با داشتن بیمه شخص ثالث خسارت‌های جانی و مالی وارد‌شده به فرد زیان‌دیده در تصادف توسط شرکت بیمه راننده مقصر جبران می‌شود. همچنین بیمه شخص ثالث خسارت‌های جانی وارد‌شده به بیمه‌شده را هم پرداخت می‌کند. خسارت‌های جانی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار دارد می‌تواند هرکدام از موارد زیر باشد:

  • نقص عضو

  • بستری شدن در بیمارستان

  • غرامت فوت

نکته مهم درباره تفاوت پوشش مالی بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه این است که در بیمه شخص ثالث پوشش مالی برای جبران خسارت وارد شده به فردی غیر از خود بیمه‌شده است و در بیمه بدنه فقط هزینه‌های مربوط به ماشین خود بیمه‌شده پرداخت می‌شود.

در آگهی های بعدی به نکات دیگری در تفاوت بین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خواهیم پرداخت 

جهت مشاوره، استعلام نرخ و خرید انواع بیمه نامه ثالث و بدنه با شرایط ویژه با ما تماس بگیرید 

در هنگام تماس با فروشنده اعلام کنید که از طریق سایت بیمه و مردم با آنها آشنا شده اید تا معامله خوبی داشته باشید

 



موقعیت

رتبه بندی - (5.0)

آذر مهدی پور
  • 23 آبان 1401

از آشنایی با شما خوشبختم، امیدوارم شاهد موفقیت های شما در مجله بیمه و مردم باشم🦋🌹🌹

واکنش شما در مورد این بررسی
رتبه بندی خود را ارسال کنید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید