Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

توضیحات
قیمت : 0 تومان
نوع : فروش
تاریخ : 19 شهریور 1400
موقعیت : اردبیل، بزرگراه شهدا ، انتهای پل سعدی ، جنب درمانگاه امام سجاد نمایندگی بیمه ایران کرامت

ابتدا باید این موضوع را توضیح دهیم که جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث دقیقا چیست؟!

طبق قانون، همه وسایل نقلیه موتوری حتی اگر در پارکینگ نیز متوقف شده باشند باید دارای بیمه شخص ثالث باشند. این قانون برای تمامی وسایل نقلیه اعم از موتور نیز پابرجاست. به همین علت اگر به تاریخ شروع بیمه‌نامه خودروهای صفر نگاهی بیندازید.تاریخ آن با تاریخ خروج خودرو از کارخانه برابری می‌کند (البته این موضوع برای خودروهای داخلی صدق می‌کند)

لازم به ذکر است که بیمه‌نامه‌های شحص ثالث به صورت کوتاه مدت بین ۵ روز تا ۲۷۰ روز صادر شده اما به طور معمول می‌توانند یک ساله باشند.

جریمه دیرکرد بیمه ثالث بعد از اتمام بیمه خودرو محاسبه می‌شود.این‌که شما بعد از انقضای اعتبار بیمه خود در سطح شهر تردد داشته یا نداشته باشید، تفاوتی را در محاسبه جریمه دیرکرد ایجاد نمی‌کند. در واقع، در هر صورتی این جریمه می‌بایست پرداخت شود. فقط در صورتی این جریمه راه دیگری را در پیش می‌‌‌گیرد که بخشوده شود که شرایط بخشودگی را به شرح زیر اعلام می‌کنیم:

اگر نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث وسیله خود اقدام نکرده و آن را به تعویق بیندازید مجبور خواهید شد جریمه دیرکرد را نیز پرداخت نمایید. این جریمه به صورت روزانه محاسبه می‌شود.بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران هرساله جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را تصویب و به شرکت‌های بیمه ابلاغ خواهد کرد.

جریمه دیرکرد برای ماشین‌های سواری در سال ۱۴۰۰ بسته به نوع خودرو و شرکت بیمه‌ای روزانه بین ۳.۸۰۰ تا ۶.۰۰۰ هزار تومان می‌باشد. در ادامه جدول جریمه روزانه خودرو‌های سواری در سال ۱۴۰۰ را مشاهده کنید:

نوع وسیله نقلیه جریمه روزانه دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰
سواری کمتر از ۴ سیلندر ۵.۳۰۸ تومان
سواری، پراید، پیکان، سپند ۶.۲۸۵ تومان
سواری سایر ۴ سیلندرها ۷.۳۸۹ تومان
سواری بیش از ۴ سیلندر ۸.۲۶۹ تومان
موتور سیکلت گازی ۱.۳۱۸ تومان
بارکش بیش از ۱ تن تا ۳ تن ۷,۸۳۰ تومان
بارکش بیش از ۳ تن تا ۵ تن ۹,۹۱۱ تومان
بارکش بیش از ۵ تن تا ۱۰ تن ۱۲,۶۹۸ تومان
بارکش بیش از ۱۰ تن تا ۲۰ تن ۱۴,۷۷۶ تومان
بارکش بیش از ۲۰ تن ۱۵,۶۶۰ تومان
جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث اتومبیل سواری

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث

هر ساله در موقعیت‌های خاص، بیمه مرکزی طرح‌های بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را تصویب می‌کند. امسال  این سازمان در جهت حمایت از بیمه‌گزاران و رانندگان وسایل نقلیه موتوری این طرح را از ۱۵ مرداد الی پایان شهریور ۱۴۰۰ عملی کرد .  طرح با پیشنهاد ناظر صنعت بیمه و با تصمیم مجممع صندوق تامین خسارات بدنی و  موافقت وزیر اقتصاد و دارایی جرایم وسایل نقلیه اجرا شد.معاونت نظارت بیمه مرکزی نیز این دستورالعمل را به تمام شرکت‌های بیمه صادر کننده بیمه شخص ثالث ابلاغ نموده است. کلیه راکبان و رانندگان وسایل نقلیه که در تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث خود تاخیر داشتند و مشمول قانون جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث قرار گرفته اند و می‌توانند از فرصت پیش رو نهایت استفاده را ببرند.این بخشودگی در خصوص جریمه بند “ب” ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث صورت می گیرد و دارندگان وسایل نقلیه موتوری، موتورسیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی در صورت خرید بیمه نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد.

در پایان باید افزود که جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث  هیچ ارتباطی با بیمه شخص ثالث ندارد! هر زمانی که از در مدت اعتبار بیمه شخص ثالث، از شرکت بیمه خسارتی دریافت نکنید، به شما تخفیف بیمه شخص ثالث تعلق می‌‌گیرد.

شما در این نمایندگی می توانید با دریافت بهترین مشاوره بهترین بیمه نامه را از ما خریداری کنید .

در هنگام تماس با فروشنده اعلام کنید که از طریق سایت بیمه و مردم با آنها آشنا شده اید تا معامله خوبی داشته باشید

 



موقعیت

رتبه بندی - (5.0)

پشتیبان سایت
  • 20 شهریور 1400

عالی بود

واکنش شما در مورد این بررسی
پریسا حسنی
  • 19 شهریور 1400

خداقوت خانم کرامت

واکنش شما در مورد این بررسی

19 شهریور 1400 یلدا کرامت می گوید :

ممنونم عزیزم💚💚

رتبه بندی خود را ارسال کنید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید