Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

بدترین دفاع از «بیمه» تعریف اشتباه از آن است

بدترین دفاع از «بیمه» تعریف اشتباه از آن است

مدیر عامل شرکت پدیدآوران رویای رنگارنگ در مصاحبه با مجله بیمه و مردم: 

بدترین دفاع از «بیمه» تعریف اشتباه از آن است

 پگاه شمشیری : مدیرعامل شرکت پدیدآوران رویای رنگارنگ، بدترین دفاع از «بیمه» تعریف اشتباه از آن است. تبیین مفهوم حقیقی بیمه و نقش آن در زندگی بشر امروزی مهمترین رسالت فعالین بیمه می باشد. اگر می خواهید چیزی را از بین ببرید، از آن بد تعریف کنید. 

کامرانی گفت: نگاه صرفا بازرگانی به بیمه بزرگترین خیانت به امانت ملت نزد شرکت های بیمه است و همین مسئله عامل اصلی شکاف فرهنگی مردم با بیمه می باشد. وی افزود: مردمی کردن بیمه تنها راه نجات صنعت بیمه در ایران می باشد. اینکه شرکت های بیمه صرفا سطح بازار را هدف قرار دهند و بدون توجه به کیفیت افراد فعال در ارائه خدمات بیمه، سعی در فروش بیشتر آن به هر طریق ممکن نمایند، بزرگترین ظلم به بیمه و مردم است.

مدیر عامل شرکت پدیدآوران رویای رنگارنگ، سیاست های بازار محور و عدم توجه به ارتقاء دانش و مهارت فعالین خط مقدم ارتباط با مردم را، مهمترین عارضه پیش روی تحول صنعت بیمه کشور عنوان کرد. کامرانی با اشاره به عدم آگاهی عمومی مردم در خصوص نقش اصلی بیمه در زندگی آنها، توسعه و ترویج فرهنگ بیمه از مسیر آموزش عمومی به مردم و فعالین بیمه را، مهمترین راهکار کاهش فاصله بین بیمه و مردم اعلام کرد. 

محسن کامرانی افزود: همه فعالین بیمه به فقدان فرهنگسازی بیمه اشاره می کنند، اما هیچ کدام از اقدامات به اصطلاح فرهنگی مجموعه های مختلف نتوانسته به رشد علاقه مندی مردم به بیمه کمک کند؛ چرا که در روش های فعلی ارائه بیمه، مردم مشتری هستند نه مشارکت کننده در توسعه رفاه اجتماعی، و همین مسئله عامل اصلی در شکاف بین بیمه و مردم است. 

کامرانی گفت: با مردمی کردن بیمه از طریق مشارکت دادن آنها در منافع حاصل از فروش و سرمایه گذاری شرکتهای بیمه می توان آنها را در توسعه فرهنگ بیمه به عنوان یاری مطمئن در کنار شرکتهای بیمه دانست.

وی افزود: مردم حاضرند برای کارهایی که منافع آنها در آن است تمام تلاش خود را به انجام برسانند. سوابق مشارکت های گسترده مردمی چه مثبت و چه منفی، با توجه به تحریک منافع آنها طی سالها بانک ها را پروار و بورس را روی پا نگه داشته، اما عدم مردمی کردن بیمه این فرصت بزرگ را برای دستیابی به ضریب نفوذ مطلوب و افزایش شاخص رفاه اجتماعی، از ملت ایران گرفته است. 

خبرنگار : پگاه شمشیری

نظر خود را به اشتراک بگذارید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید