Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

حضور فعال رفاتک در اینوتکس ۲۰۲۴

حضور فعال رفاتک در اینوتکس ۲۰۲۴

به گزارش بیمه و مردم به نقل از سایت اینوتکس ۲۰۲۴:

محمد سعید شریفان، رئیس مرکز نوآوری بانک رفاه (رفاتک) با حضور کافه سرمایه در محل برگزاری نمایشگاه اینوتکس  گفت: در حال حاضر شرکت های تامین مالی جمعی که خود علاقمند به سرمایه گذاری و تخصیص منابع مالی در زمینه های ریسک پذیر هستند، از قابلیت های اعتماد پذیری خود برای جلب مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه استفاده می کنند که با حضور بانک‌ها در این مسیر می توانند بر این اعتماد مهر تحکیم بیشتری داشته باشند.

به گزارش ستاد مرکزی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴،  مرکز نوآوری بانک رفاه که با ماموریت تسهیل گری فرصت تعامل با استارتاپهای حوزه فین تک و اکوسیستم نوآوری دیجیتال از سال ۱۳۹۷ شروع به فعالیت نموده است، در سیزدهمین دوره برگزاری اینوتکس در کافه سرمایه حاضر و پس از شناسایی ده تیم نوآور و شرکت فناور که در زمینه های اصلی و وابسته به صنعت بانکداری فعالیت داشتند، اقدام به شناخت خدمت و محصولات فناورانه سرمایه پذیران پرداخت تا در این مسیر ارزشمند ملی بتواند نقشی شایسته فناوران ملی و متخصصان بومی خود داشته باشد. در این خصوص سرمایه پذیران نسبت به معرفی محصول و تیم خود پرداختند و پس از اعلام نیازمندی های خود در زمینه های تامین سرمایه، معرفی محصول در بازار و ایجاد فرصت های کسب و کاری برای آن، و انجام اقدامات اولیه مراحل آتی در فرایندهای ارائه خدمت در مرکز نوآوری بانک رفاه سپری خواهد شد.
محمد سعید شریفان با سابقه فعالیت ۵ ساله در حوزه نوآوری به موضوع جدید سرمایه گذاری شرکت های تامین مالی جمعی در استارتاپ‌ها پرداخت و گفت: شرکت هایی که در زمینه تامین مالی جمعی در سال های اخیر به فعالیت می پردازند در مشارکت با بانک‌ها و تعامل نزدیکتر می توانند از ظرفیت ها و توانایی های بانک در جذب مشارکت مردمی و خرده سرمایه ها در بازار پول بهره مند شوند و در این ارتباط بانک‌ها می توانند با تضمین شرکت های تامین مالی جمعی در این مشارکتها سهیم باشند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شرکت های تامین مالی جمعی که خود علاقمند به سرمایه گذاری و تخصیص منابع مالی در زمینه های ریسک پذیر هستند، از قابلیت های اعتماد پذیری خود برای جلب مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه استفاده می کنند که با حضور بانک‌ها در این مسیر می توانند بر این اعتماد مهر تحکیم بیشتری داشته باشند.  شریفان با اشاره به اینکه هم اکنون اکوسیستم نوآوری کشور و جهان به دنبال خلق فرصت های نو و جدید برای تامین مالی خطر پذیر است، به این توفیق نیز اشاره نمود که در بانک‌ها تامین مالی مدرن به عنوان یک دپارتمان جدید در ساختار سازمانی بانک ها با هدف کمک  به تامین مالی شرکت های متقاضی سرمایه ایجاد شده است و تا کنون مورد استقبال نیز واقع شده است.

رئیس مرکز نوآوری بانک رفاه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حمایت های دولتی و حاکمیتی در دفاع از حقوق نوآوران پرداخت و گفت: اصلاح و اعمال قانون تخصیص عوارض پرداختی شرکت های حاضر و فعال در پارک‌های علم و فناوری به خود پارک‌ها برای توسعه زیرساخت ها و تامین بخشی از بودجه مورد نیاز را برای آنها یک رویکرد مثبت ارزیابی نمود و بیان داشت که قانون جهش تولید دانش بنیان و انشاالله سایر قوانین و مقرراتی که مرتبط با این قانون در سال های آتی به تصویب خواهند ، کمک بیشتری به علاقمندان و کارآفرینان فناور خواهد نمود که در فضای مناسب تر و مطلوب تر به فعالیت بپردازند و مدیران پارک‌های علم و فناوری نیز از منابع مالی که در اختیارشان قرار خواهد گرفت بسترهای بهتری را برای ارائه خدمت مهیا نمایند.

شریفان در ادامه گفتگوی خود به مبحث کسوف نوآوری پرداخت و آنرا پدیده ای جدید در روایت نوآوری های شکل گرفته مطرح نمود که امید است رسانه های مختلف اکوسیستم نوآوری بیش از پیش در روایتگری نوآوری های ابداع شده در فضای ملی کشور و اشاعه آن به دیگر کشورها همت گذارند.  کشور ایران که سالیانه شاهد خروج و مهاجرت بخش قابل توجهی از متخصصین خود به سایر کشورهای مهاجر پذیر است، با نمایش توانایی ها و اقتدارگرای خود خواهد توانست به اعتبار اجتماعی خود در داخل بیافزاید و در سطح بین المللی نیز موجبات افتخارآفرینی و جذب و نگهداشت نیروی انسانی متخصص و نوآور خود را حفظ نماید. از این‌رو تمام مساعی و تلاش اکوسیستم نوآوری کشور، در خلق زمینه های مناسب و مطلوب برای کارافرینان، نوآوران و تیم های استارتاپی و اشخاص علاقمند به رشد و توسعه کشور مهیا خواهد شد و از این ظرفیت خارق العاده و مزیت های نسبی و مطلق برای کشور عزیزمان بهره مند خواهیم شد. در آینده نزدیک بال نوآوری بهتر از بال سرمایه به کمک کشور خواهد آمد و ما در این مسیر بیشتر به نوآوران نیاز خواهیم داشت و جای کسری منابع مالی با توفیقات نوآوری پر و تکمیل خواهد شد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید