Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

مبلغ عیدی بازنشستگان خجالت آور است

مبلغ عیدی بازنشستگان خجالت آور است

میزان مبلغ عیدی امسال چیزی جز بازی با روح و روان بازنشستگان نیست .

به گزارش مجله بیمه و مردم به نقل از گروه اقتصادی میزان مبلغ عیدی امسال بازنشستگان چیزی جز بازی با روح و روان آنها نیست. با توجه به تورم ۷۰ درصدی  و افزایش قیمت ۲ برابری بسیاری از اقلام اساسی نظیر گوشت و برنج، افزایش ۱۷ درصدی مبلغ عیدی جای تاسف دارد. 

مبلغ عیدی بازنشستگان در سال پیش مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰ تومان بود که امسال با افزایش ۱۷ درصدی، مبلغ ۱۸۰۰۰۰۰ تومان شده است. با توجه به افزایش چشمگیر قیمت دلار از سال پیش تا امسال عملا مبلغ عیدی ۱۴۰۱ قدرت خرید بسیار کمتری از عیدی سال گذشته دارد.

بسیاری از بازنشستگان ۳۰ سال از بهترین سالهای زندگی خود را صرف کار به امید رسیدن به آسایش در دوران بازنشستگی  کرده اند. آنها امروز دچار شُک ناشی از تورم افسارگسیخته شده اند. 

کلیه تصمیماتی که در خصوص تامین معیشت بازنشستگان گرفته می شود، روز به روز آنها را در منجلاب فقر فرو می برد . سیاست های اقتصادی ناکارآمد در کشور و عملکرد فاجعه آمیز سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی منجر به فاجعه ای به نام نارضایتی اجتماعی به صورت گسترده گردیده است . این ناکارآمدی ها به صورت مستقیم تاثیر ویژه ای در کاهش سطح اعتماد عمومی به تصمیمات مسئولین در مسائل مختلف کشور دارد.

کاهش سطح اعتماد عمومی منجر به هنجارشکنی هایی می گردد که تماما ریشه در نارضایتی های اقتصادی و معیشتی دارد. تداوم این شرایط  در نهایت می تواند منجر به ناامیدی گسترده در جامعه و مایوس شدن مردم از آینده نا معلوم در ایران گردد.

در خصوص چگونگی جلوگیری از تداوم این روند در آینده ایران به تفصیل در مقالات کارشناسان مجله بیمه و مردم راهکارهای علمی و عملی را پیشنهاد خواهیم کرد . 

نظر خود را به اشتراک بگذارید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید