Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

حال محیط زیست مان خوب نیست!

حال محیط زیست مان خوب نیست!

عدم تمکین از اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی،  توسط دستگاه های اجرایی و نادیده گرفتن حقوق شهروندان در برخورداری از هوای پاک، کشور  را با فرابحران های محیط زیستی مواجه ساخته است.

به گزارش مجله بیمه و مردم، در گفتگو با مدیرکل اداره روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان عدم هماهنگی میان دستگاه های اجرایی و مشارکت کم مردم در حوزه حفاظت محیط زیست، عوامل اصلی ورود به فرابحران های محیط زیستی عنوان شد.

سید مصطفی قادریان با بیان اینکه اداره کل روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اصفهان طی سال‌های متوالی سعی در جمع آوری اطلاعات گوناگون در حوزه حفاظت محیط زیست نموده است و در خصوص کلیه دغدغه های موجود بانک اطلاعاتی جامعی را ایجاد کرده است، افزود: بسیاری از خبرنگاران و اهالی رسانه از این بانک جامع جهت انعکاس اخبار و اطلاعات در زمینه حفاظت محیط زیست بهره می برند.

قادریان گفت: توجه به مسئله آموزش از مقطع دانش آموزی در خصوص ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست یکی از اقدامات ریشه ای است که تدوین کتب درسی در پایه متوسطه نیز صورت پذیرفته اما نحوه ارائه آن مطلوب نیست.

مدیر کل روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: از سال ۱۳۹۳ تا قبل از بحران جهانی کرونا مشارکت با حدود ۷۰۰ مدرسه سطح استان در طرح های فرهنگی با عنوان محیط یار توانسته است در توسعه فرهنگ حفاظت  محیط زیست موثر باشد.

در ادامه این گفتگو کامرانی مدیر مسئول مجله بیمه و مردم شکل گیری تعاملات فی مابین فعالین صنعت بیمه با سازمان حفاظت محیط زیست در ترغیب و تشویق فعالین صنعتی در برخورداری از معافیت های بیمه ای در صورت رفع عوامل موثر در افزایش منشاء آلودگی را یکی از راهکارهای افزایش مشارکت با صنایع و به تبع آن منتفع شدن صنایع همیار از محل معافیت های بیمه ای عنوان کرد.

کامرانی عنوان کرد، مردمی کردن بیمه ها از طریق ایجاد تعاونی های خدمات رفاهی و تحریک منافع مردم در توسعه و ترویج فرهنگ بیمه موثر می باشد. وی افزود: همین رویکرد می تواند در ارتقاء آگهی عمومی مردم در خصوص حفاظت از محیط زیست به کار گرفته شود . مدیر مسئول مجله بیمه و مردم گفت: شکل گیری کانون های همیاری اجتماعی با محوریت تامین منافع مادی و معنوی مردم  از طریق فعالیت‌های فرهنگی_اقتصادی  یکی از موثرترین راهکارهای خروج کشور از فرابحران های اقتصادی و محیط زیستی است و تعامل بین دستگاه ها برای هم افزایی در سیاست گذاری های کلان، از طریق یکپارچه سازی عملکردها یکی از رویکردهای بنیادین در رفع مسائل کشور می باشد.

مدیر کل اداره روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در پایان به تلاش‌های صورت گرفته توسط این اداره کل در خصوص فرهنگسازی عمومی حوزه حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت : این اداره کل آمادگی تعاملات فی مابین با مجله بیمه و مردم را در چهارچوب ظوابط و قوائد اداری دارد و این همکاری ها می تواند زمینه ساز تعاملات جدیدی با مردم از طریق این رسانه مردمی باشد.

دسترسی به بانک اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

حفظ تنوع زیستی نمادی از توسعه پایدار است و تداوم حیات جانوران، حمایت جدی همه انسان ها را می طلبد

نظر خود را به اشتراک بگذارید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید