Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

فرهنگ سازی بیمه در استان نیازمند ساختار تخصصی است

فرهنگ سازی بیمه در استان نیازمند ساختار تخصصی است

پگاه شمشیری _ به گزارش خبرنگار مجله بیمه و مردم، طی نشست هم اندیشی در خصوص راهکارها و چالش های توسعه و ترویج فرهنگ بیمه در استان اصفهان، آقای سجاد محمدی دشتکی رئیس صندوق تامین خسارات بدنی منطقه دو کشور در گفتگو با محسن کامرانی مدیر مسئول مجله بیمه و مردم به مباحث گوناگون پرداختند.

محمدی دشتکی به بخشودگی جریمه تاخیر بیمه نامه شخص ثالث از ۱۲ بهمن لغایت ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ به مدت یکماه و ادامه آن تا انتهای سال برای موتور سیکلت سواران و تلاش هایی که صندوق تامین خسارات بدنی برای گسترش پوشش بیمه های اجباری در قالب طرح های تشویقی و حمایتی به انجام می رساند پرداخت و گفت: با توجه به تلاش هایی که در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لزوم تهیه بیمه نامه های شخص ثالث صورت می پذیرد، بخش قابل توجهی از مردم هنوز تحت پوشش بیمه شخص ثالث نیستند. 

رئیس صندوق تامین خسارات بدنی استان اصفهان دلیل اصلی عدم کسب نتایج مطلوب در حوزه ترویج فرهنگ بیمه را نبود ساختارهای تخصصی اطلاع رسانی و روابط عمومی فعال این صنعت در استان دانست. 

در ادامه این گفتگو کامرانی به ارائه راهکارها و شیوه هایی که می تواند به ایجاد ساختارهای تخصصی در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ بیمه منجر شود  پرداخت و به نبود مجریان تخصصی امر فرهنگ سازی بیمه در سطح کشور اشاره کرد. 

مدیر مسئول مجله بیمه و مردم به عدم تعامل فعالین صنعت بیمه در استان در خصوص فرهنگ سازی بیمه با سایر نهادها و دستگاه های اجرایی کشور پرداخت و از تجربه حاصل از برگزاری اولین هفته بیمه در استان اصفهان و نبود هماهنگی لازم فی مابین دستگاه های اجرایی و به طور خاص شهرداری اصفهان سخن گفت.

محسن کامرانی گفت: طی مدتی که اجرای مراسمات هفته بیمه بر عهده مجله بیمه و مردم بود، از نزدیک شاهد تلاش بسیار اعضای محترم شورای هماهنگی بیمه استان بودیم ولیکن نبود زیرساختهای فرهنگی  و عدم روابط عمومی کارآمد بین دستگاهی منجر به از دست دادن فرصتهای بسیاری در حوزه اطلاع رسانی شهری به طور خاص از طریق شهرداری اصفهان شد . 

کامرانی افزود: با تمام تلاش هایی که در ستاد اجرایی هفته بیمه با مدیریت شورای هماهنگی بیمه به انجام رسید، صنعت بیمه با وجود خدمات گسترده ای که در استان ارائه می کند، از ظرفیتهای فرهنگی و اطلاع رسانی عمومی شهرداری اصفهان بهره کافی نبرد و دلیل اصلی این موضوع را عدم تشکیل ساختار فرهنگ سازی بیمه در تعامل با شهرداری اصفهان و سایر دستگاه ها دانست. 

در ادامه این گفتگو سجاد محمدی دشتکی ابراز تمایل کرد، چنانچه طرح و برنامه مشخصی در خصوص فرهنگ سازی بیمه و کاهش خسارات و افزایش استقبال عمومی مردم از بیمه های شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری ارائه شود، از طریق تعاملات بین دستگاهی حاضر به حمایت و اجرایی کردن آن هستیم و هماهنگی های لازم را به انجام می رسانیم. 

وی افزود: با تمام تلاشهایی که می کنیم موفق به جلوگیری از تحمیل برخی از هزینه هایی که به صندوق تامین خسارات بدنی می شود نیستیم و پرداخت ۵۰۰۰ میلیارد ریال هزینه پابند الکترونیک یکی از این نوع هزینه های تحمیلی به صندوق است. 

محمدی گفت: صندوق تامین خسارات بدنی در طی ایام هفته بیمه حدود ۶۰۰۰ هزار کلاه ایمنی را در مدارس هدف سراسر کشور بین اولیای دانش آموزان توزیع کرده است و این موضوع و لزوم تهیه بیمه نامه مورد توجه دانش آموزان  قرار گرفت. 

در پایان این نشست کامرانی مدیر مسئول مجله بیمه و مردم ضمن قدردانی از زحمات تمامی فعالین صنعت بیمه استان به آمادگی این رسانه تخصصی برای اجرای طرح های فرهنگ سازی بیمه اشاره کرد و به معرفی تلاش هایی که  در حوزه کارآفرینی اجتماعی به انجام می رساند پرداخت و گفت: تنها راه نجات اقتصاد ایران توسعه فرهنگ مشارکت مردمی و سهیم کردن مردم در توسعه و آبادانی کشور است و صنعت بیمه به نوبه خود ذاتا متولی امر رفاه اجتماعی در جامعه است و  تا مسئولین کشور از ظرفیتهای مردمی به صورت عملی استفاده نکنند، تلاش های دستگاه های اجرایی کشور به تنهایی نمی تواند، گره گشای اقتصاد ایران باشد. 

 

نظر خود را به اشتراک بگذارید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید