Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

«ماه بیگم» بانوی سایه سارآرامش ایرانیان است

«ماه بیگم» بانوی سایه سارآرامش ایرانیان است

مادر مبارکه ای با نثار جان ۴ شهید دانش آموز و همسر جانباز شهیدش حاج محمد ضیائی نمونه برجسته ای از یک بانوی سایه سارآرامش است.

او به ترتیب فرزندانش را در راه پیروزی انقلاب اسلامی و حفاظت از آب و خاک و ناموس ایران عزیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. اولین فرزند شهید این بانوی سایه سارآرامش مجید ۱۲ ساله است که در تظاهرات پیش از انقلاب به شهادت رسید. بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی حاج محمد به همراه ۳ فرزند دانش آموز خود به سفارش ماه بیگم عازم میدان جنگ شد. 

خدابخش ۱۴ساله، اصغر ۱۶ساله، محمدرضا ۱۷ساله به همراه پدر عزم رفتن کرده بودند «ماه بیگم» مادر این نوجوانان روبه روی یکی از پسرانش که حالا رشید شده بود، ایستاد و گفت: «امام حسین بچه شش‌ماهه‌اش را داد تو شانزده سال داری. برو جبهه. اصغر از شوق پر کشید. ساک سفرش را برداشت و پیشانی مادر را بوسید.»

سال سوم متوسطه را می‌خواند و بسیار باهوش بود. همراه خدابخش به جبهه رفت و محمدرضا هم که چهارده سال بیشتر نداشت با دستکاری شناسنامه‌اش عازم منطقه شد.

اصغر ضیایی دوازدهم شهریور سال ۱۳۶۰در جنوب کرخه به شهادت رسید. خدابخش نیز سه ماه بعد یعنی روز پانزدهم آذر ۱۳۶۰در محور بستان و در عملیات طریق‌القدس به شهادت رسید. محمدرضا فرزند دیگر یازدهم آبان سال ۱۳۶۱ در عملیات محرم و در محور -عین خوش- به شهادت رسید.

حاج محمد ضیائی، پدر شهیدان “خدابخش، اصغر، مجید و محمدرضا” نیز پس از سالها افتخار جانبازی به فرزندان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و خاکسپاری رزمنده دفاع مقدس و پدر چهار شهید ،مرحوم حاج محمد ضیایی صبح روز پنج شنبه بیست ویکم اردیبهشت‌ماه در شهرستان مبارکه اصفهان برگزار شد.

کاری که این مادر و پدر در تربیت فرزندانشان به انجام رساندند چیزی جز پرورش انسانهایی آزاده برای عمل به فرامین الهی نیست، آنها انتخاب کردند، بهتر است بگوییم؛ انتخاب شدند که برای محافظت از شرافت و کرامت ایران و ایرانی جان خود را فدای ایران اسلامی کنند. 

ایران و ایرانی به وجود چنین مادرانی که با عبور از دلبستگی های دنیوی سایه سارآرامش نسل های آینده این سرزمین می شوند می بالد و اگر ما امروز می توانیم درباره سازندگی و ایران قوی سخن بر زبان بیاوریم، به پشتوانه چنین مادرانی است که با ارزش ترن دارایی خود را نثار ارزش های دینی، مذهبی و ملی خود می کنند. 

مجله بیمه و مردم در ویژه نامه «بیمه و بانوی ایرانی» نشان «بانوی سایه سارآرامش» را تقدیم مادر و همسر این ۵ شهید گرانقدر می نماید.

«ماه بیگم» و تمامی مادران شهید ایران اسلامی با نثار جان عزیزانشان کشور را بیمه کردند . و این نمونه بارزی  از ثمره تربیت و پرورش نسلی است که می تواند کشور را به سر منزل مقصود برساند. 

نظر خود را به اشتراک بگذارید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید