Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

«نگوئید مهریه را کی داده کی گرفته» خشت کج ازدواج!

«نگوئید مهریه را کی داده کی گرفته» خشت کج ازدواج!

«نگوئید مهریه را کی داده کی گرفته» خشت کج ازدواج!

وقتی در باب مقدمات سنت ازدواج مهریه‌های نامعقول و غالبا پرداخت ناشدنی قید شود این دست از تعیین‌های غیرشرعی و نامعقول حکم همان خشت کجی را دارد که قرار است سنگ بنای یک نکاح باشد.

پگاه شمشیری : زهره آذربایجانی وکیل پایه یک دادگستری و بنیانگذار سامانه جامع وکلای ایران در مصاحبه با خبرنگار مجله بیمه و مردم گفت : هدف از ایجاد و پایه گذاری سجاوا (سامانه جامع وکلای ایران) وجود چالش هایی است که در حیطه وکالت و به واسطه عدم آگاهی مردم از حقوق شهروندی است.

آذربایجانی افزود: عدم شفافیت در زمینه فعالیت وکلا و افراد مرتبط با آنها بر خلاف باطن وکالت به وجود آمده است. حال آنکه به اعتقاد ما وکالت شغلی الهی و مبتنی برعلوم دینی، فقهی و اجتماعی بوده و هست، فلذا به دلیل نا آگاهی برخی از مردم و با شکاف حاصل از همین مسئله، برخی افراد سودجو و منفعت طلب حول این شغل شریف مشغول سوداگری هستند. این چالش پیش روی مردم، ما را بر آن داشت تا این سامانه را طراحی و به عموم مردم عزیزمان عرضه نمائیم.

مدیر عامل سجاوا گفت : ما با سرمایه شخصی و با مشکلات بسیار اما با توکل به خدا و اعتقاد به جمله خواستن توانستن است، به این امید که بخش کوچکی از مشکلات حقوقی و قضایی مردم را به اندازه توان خود کم و برطرف نمائیم پا به میدان گذاشتیم .

وی افزود: لازم به ذکر است در سجاوا بیشترین خدمات عرضه شده در خصوص مباحث حقوقی و قضایی می‌باشد و البته بخش‌های دیگری که بی ارتباط به علم حقوق نیست مانند مشاوره از روانشناسان و کارشناسان بیمه و ارزیابی خسارت نیز طراحی و ارائه شده است.

زهره آذربایجانی گفت: در این سامانه خدماتی چون مشاوره از وکلا، کارشناسان بیمه و مالیات ، روانشناسان، حقوقدان های برجسته کشور و تحریر لوایح و قراردادهای تجاری و بین المللی و همراهی وکیل در دادگاه‌های کل کشور صورت می‌پذیرد.

مدیر عامل سجاوا ادامه داد : ارائه خدمات بانکی مرتبط با حوزه حقوقی، استعلامات و کمک به افراد محروم جامعه در خصوص همراهی وکیل و نگارش متون حقوقی در ذیل خدمات خیریه سجاوا انجام می‌گردد.

در ادامه این مصاحبه خبرنگار مجله بیمه و مردم از خانم زهره آذربایجانی وکیل پایه یک دادگستری و مدیرعامل سجاوا درخواست کرد، تا در خصوص موضوع مهم مهریه راهکارهایی را با جوانان برومند کشورمان و خانواده های آن ها در میان بگذارند.

زهره آذربایجانی گفت : من به عنوان یکی از خادمان مردم کشورم مطالبی را به جوانهای عزیزمان عرضه میدارم  و آن اینست که اولا: سعی کنید در همه امور اعم از خرید و فروش، و هر نوع معامله با یک وکیل با پروانه وکالت مشورت کنید. حتما از وکیل بودن شخص مشاوره دهنده مطمئن شوید چرا که افرادی با جعل عنوان وکیل از شما سوء استفاده خواهند نمود. ثانیا : به جوان‌ها به خصوص دختران سرزمینم تاکید می‌کنم برای اینکه پس از ازدواج کمتر دچار استرس و مشکلات دادگاهی شوید از همسرتان بخواهید که به اندازه دارایشان مهریه شما را تعیین کنند و نه بیشتر، و نکته مهمتر اینکه سعی کنید همسرتان را متقاعد کنید تا به شما حق طلاق را واگذار نماید چرا که اگر مهریه شما میلیاردها تومان باشد و همسرتان تمکن مالی نداشته باشد به هیچ کاری نمی‌آید. البته حق طلاق زوجه ذاتا به معنای این نخواهد بود که زوجه قصد جدایی در آینده را داشته باشد.

زمانی که مهریه به حد استطاعت زوج مقرر شود و حق طلاق زوجه محفوظ بماند توازن در احقاق حق هر دو طرف ایجاد خواهد شد . اما اگر با مهریه اندک به اندازه ای که داماد بتواند بپردازد و وجود حق طلاق در صورتی که شوهر شما آن مردی نباشد که انتظارش را داشتید می‌توانید بدون استرس و دردسر از او جدا شوید.

وکیل پایه یک دادگستری گفت : البته این مهم حائز اهمیت است که همین نکات نیز برای پسران و دامادهای آینده هم اهمیت دارد و در صورت رعایت همین نکات کلیدی و به نظر بی اهمیت بخش زیادی از مشکلات را حل می‌کند.

زهره آذربایجانی در پایان مصاحبه تاکید کرد: لطفا به این حرفهایی که از قدیم گفته اند مهریه رو کی داده و کی گرفته توجه نکنید، زیرا مهریه بدهی ممتاز و با اولویت بالا بوده و حتی به نسبت چک صیادی نیز از قوت بالایی برخوردار است. وی افزود: با آرزوی توفیق روزافزون برای جوانهای این مرز و بوم در خصوص راهنمایی بیشتر و جلوگیری از گرفتاری‌های پیشرو حتما از سامانه سجاوا استفاده کنید. امیدوارم سجاوا بتواند ابزار راهگشایی در رسیدن به اهداف و آرزوهای شما باشد.

مطالب مرتبط : 

سامانه جامع وکلای ایران 

نظر خود را به اشتراک بگذارید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید