Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

اهمیت مهارت های اقتصادی

اهمیت مهارت های اقتصادی

رسول اکرم (ص): «کسی که در زندگی اعتدال را رعایت نماید خداوند او را روزی می دهد و کسی که اسراف می کند او را محروم می سازد.»

بچه ها چون طوطی از ما تقلید می کنند، اگر ببینید ما به عنوان پدر و مادرشان در مصرف مواد غذایی، آب و برق وگاز و … صرفه جویی می کنیم، حتما یاد می گیرند از اتلاف کردن مواد قابل استفاده پرهیز کنند. مثلا وقتی مادر خانه نان خریداری شده را با دقت تا آخر قرص مورد استفاده قرار می دهد، به فرزندان خود یاد می دهد برای کالایی که پول صرف کرده اند ارزش قائل باشند.

برای هر یک از اعضای خانواده قلک های سفالی یا پلاستیکی کوچکی تعبیه کنیم و از همه آنها بخواهیم هر چقدر دوست دارند در قلک های خود پول بریزند و بعد از مدتی مثلا چهار ماه آن ها را بشکنیم یا پاره کنیم و به کسانی که پس انداز بیشتری داشته اند، جایزه بدهیم.

ارزش تلاش ها و زحمت کشیدن و پول درآوردن پدر خانواده را برای فرزندان خود یادآوری کنیم. این کار می تواند با یک «خداقوت» گفتن هنگام ورود پدر به خانه و گذاشتن یک نوشیدنی برای او یا این که بچه ها پدر خسته است، به طور غیر مستقیم  آگاه شوند که آن ها بدانند برای رفاه آن ها چه زحماتی که کشیده نمی شود.

نگهداری و حفاظت از وسایل شخصی را به فرزندانمان بیاموزیم. اگر آن ها در سالم نگه داشتن وسایل مختلف مثل لباس، لوازم التحریر و اسیاب بازی هایشان دقت کنند، به طور غیرمستقیم به اقتصاد خانواده کمک کرده اند.

با خرید بیمه نامه زندگی به فرزندانمان راهکار ایجاد پس انداز، جبران هزینه های بیماری و حوادث از طریق پوشش های بیمه ای و انجام سرمایه گذاری تضمینی و سود آوری را بیاموزیم.

فرزندان ما آن چیزی نمی شوند که ما می خواهیم، آنها آن چیزی می شوند که ما هستیم.

بیمه نامه زندگی را جدی بگیرید.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید