Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

بازنشستگی به موقع مدیرعامل

بازنشستگی به موقع مدیرعامل

یکی از چالش های پیش روی تمام مدیران عامل زمان خروج از کسب و کار و شروع دوران جدید زندگی است . بسیاری از مدیران عامل  سالها در راس مدیریت سازمان های مختلف قرار داشتند. آنها همواره تصمیم نهایی را برای تحقق اهداف سازمان به سایر پرسنل منتقل می کردند و با مدیریت و نظارت خود سازمان را هدایت می کردند. خروج از این جایگاه و تغییر موقعیت شغلی برایشان بسیار درد آور است.  اما چه باید کرد. قطعا یک مدیرعامل باهوش می داند که چه زمانی بهترین زمان برای خروج از سازمان است. در بسیاری از سازمان ها تعلل هیئت مدیره در تغییر مدیر عامل و انتصاب یک مدیر عامل تازه نفس زیان زیادی به بار آورده. 

نگرانی های مدیر عامل در خصوص بازنشستگی

  • من دیگر فرد مهم و تاثیرگذاری نخواهم بود. 
  • من مثل گذشته نمی توانم سازمانی را رهبری کنم .
  • من فرصت تعامل با سایر مدیران را از دست خواهم داد.
  • من از روابطی که می توانست منجر به کسب ثروت شود محروم خواهم شد .
  • من باید از این به بعد به دستورات رئیس خانه بیشتر از گذشته بپردازم، چونکه زمان آزاد بیشتری دارم .
  • سفر های کاری را از دست خواهم داد.
  • درآمدم کاهش خواهد یافت .
  • نفوذم در جامعه کاهش خواهد یافت .
  • و …

فرصت های پیش روی مدیرعامل پس از بازنشستگی 

  • تدریس : یکی از فرصتهای جذاب برای انتقال تجربیات مدیرعامل به جوان ترها تدریس کردن در مراکز آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی است . بسیاری از مدیران عامل تجربیات فوق العاده ای در حوزه مدیریت کسب و کار دارند. آنها می توانند با تدریس مهارت های خود به مدیران تازه نفس راهکارهای عملی موفقیت را بیاموزند .
  • تالیف کتاب : بسیاری از مدیران عامل همیشه دوست داشتند تا تجربیات خود را در قالب یک کتاب از خود به یادگار بگذارند. مسئولیت کار و زمان محدود هیچ گاه این فرصت را به آنها نداد، تا بتوانند تجربیات سالها مدیریت خود را به تحریر درآورند . بازنشستگی بهترین فرصت برای این دسته از مدیران عامل است، تا بتوانند رویای خود را محقق کنند.
  • مشاور عالی : یکی دیگر از جایگاه های غیر رسمی مدیران عامل پس از بازنشستگی قرار گرفتن در پست مشاور مدیرعامل یا مشاور هیئت مدیره در سازمانهای مختلف است . این جایگاه نیز می تواند ضمن اینکه بارمسئولیت کمتری دارد، حضور مدیر عامل بازنشسته را در هر مجموعه که به تجربیات و دانش آن نیازمند باشند، تضمین کند.
  • تاسیس موسسات غیر انتفاعی : این نیز یکی دیگر از راهکارهایی است که تعدادی از مدیران عامل پس از بازنشستگی در هیئت مدیره موسسات غیر انتفاعی قرار می گیرند و فعالیت های مورد نظر خود را دنبال می کنند . 
  • مشارکت در طرح های عامل المنفعه و همکاری با موسسات خیریه و مددجویی 

اینها هر یک می تواند فرصتهایی باشد که بسیاری از مدیران عامل در دوران اشتغال در این پست نمی توانند به آنها بپردازند. 

برنامه ریزی برای بهترین دوران بازنشستگی یک مدیر عامل 

مستمری بگیری یکی از دستاوردهای دوران بازنشستگی برای مدیران عاملی است که سابقه بیمه تامین اجتماعی آنها کامل است و آنها با  حقوق حداکثری می توانند مستمری دریافت کنند. اما قطعا دریافت یک مستمری به تنهایی نمی تواند زندگی سطح بالای یک مدیرعامل را تامین نماید و او به درآمد های بیشتری احتیاج دارد . یکی از راه کارهای افزایش درآمد در دوران بازنشستگی یک مدیرعامل داشتن حساب های پس انداز بلند مدت از دوران اشتغال به کار است . علاوه بر آن خرید سهام و دریافت سود آن در دوران بازنشستگی می تواند بخش دیگری از درآمد مورد نیاز را برای مدیرعامل بازنشسته تامین کند. 

یکی دیگر از روشهای موثر برای کسب درآمد در دوران بازنشستگی خرید بیمه نامه عمر و پس انداز است، این نوع از بیمه نامه ها علاوه بر اینکه امکان پس انداز پول را فراهم می کند، بخش قابل توجهی از این پول را برای بیمه گذاران سرمایه گذاری می کنند و سود آن هر ساله به اندوخته ریاضی بیمه گذار اضافه می شود . ضمنا در طول سالهایی که این بیمه نامه فعال است از پوشش حوادث، ازکارافتادگی، فوت، بیماری های خاص نیز برخوردار خواهند بود و در شرایط خاص می توانند از این پوشش ها بهره مند گردند . ضمنا این بیمه نامه می تواند تاریخ دقیق بازنشستگی آقای مدیرعامل را معین کند. چونکه مدیرعامل بازنشسته از قدرت مالی کافی در تاریخ بازخریدی بیمه نامه برخوردار خواهد بود .

نظر خود را به اشتراک بگذارید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید