Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

بیمه بدنه ایران بهتر است یا آسیا؟ مقایسه کنید

بیمه بدنه ایران بهتر است یا آسیا؟ مقایسه کنید

مقایسه کنید و بعد انتخاب نمائید: با توجه به بالا رفتن قیمت خودرو و قیمت قطعات و تعمیرات آن، بیمه بدنه بیمه‌ای بسیار مهم و ضروری برای تمام ماشین‌ها است. بیمه ایران و بیمه آسیا هم دو رقیب قدیمی و معتبر در زمینه بیمه بدنه هستند و ممکن است شما در زمان خرید بیمه بدنه بین این دو مردد باشید. به همین دلیل ما در این مطلب به بررسی تفاوت‌ها و مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا پرداخته ایم تا شما بتوانید با آگاهی بیشتری بهترین بیمه بدنه را برای ماشین خود انتخاب و از بهترین نمایندگان حاضر در مجله بیمه و مردم خریداری کنید.

بیمه ایران یا آسیا کدام معتبرترند؟

بیمه ایران تنها شرکت بیمه دولتی و اولین و قدیمی‌ترین شرکت بیمه در ایران است. این شرکت در سال ۱۳۱۴ تأسیس شده و از همان سال تا به حال، در زمینه انواع بیمه‌ها به صورت گسترده  فعالیت کرده است و در حال حاضر بیشترین سهم بازار به شرکت بیمه ایران تعلق دارد. 

از سوی دیگر بیمه آسیا هم در سال ۱۳۳۸ تأسیس شده و در حال حاضر بزرگترین، قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین شرکت بیمه خصوصی است. ضمنا این شرکت در بین شرکت‌های بیمه خصوصی، بیشترین تعداد شعب، نمایندگی و تعداد پرسنل را دارد.

پس، بهتر است بدانید که بیمه ایران و بیمه آسیا معتبر‌ترین شرکت‌های بیمه هستند و از این جهت تفاوتی با هم ندارند. بنابراین باید موارد دیگری را مورد مقایسه قرار دهید.

سرمایه کدامیک  بیشتر است؟

یکی از شاخص های مهم برای انتخاب یک شرکت بیمه، میزان سرمایه یا میزان توانگری مالی آن است. بیمه مرکزی هر سال صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه را بررسی می‌کند و سطح توانگری مالی تمام شرکت‌ها را منتشر می‌کند. در جدول‌های توانگری مالی چهار سطح وجود دارد، سطح یک بالاترین میزان توانگری و سطح چهار پایین‌ترین میزان است.

بیمه آسیا در سال‌های متوالی از جمله سال ۱۴۰۰، سطح یک توانگری مالی را به خود اختصاص داده است، یعنی این شرکت در حال حاضر توانایی مالی بالایی در پرداخت خسارت دارد.

 بیمه ایران طی سال اخیر در سطح توانگری قابل قبولی قرار گرفت. در سال‌های گذشته توانگری مالی بیمه ایران در سطح چهار، یعنی پایین‌ترین سطح، قرار داشت. پس می‌توان نتیجه گرفت که بیمه ایران از نظر توانایی مالی در زمان پرداخت خسارت، نسبت به بیمه آسیا قابل دفاع است. البته با توجه به حمایت‌های مالی دولت از بیمه ایران، این شرکت همواره عملکرد قابل قبولی در پرداخت خسارت داشته است.

بیمه بدنه ایران یا بیمه بدنه آسیا کدام ارزان تر هستند؟

در حال حاضر بیمه بدنه آسیا و بیمه بدنه ایران، هردو در بین سایر شرکت‌ها، بیمه‌هایی با قیمت مناسب و متوسط محسوب می‌شوند و تفاوت چندانی باهم ندارند.

مثلا اگر برای یک ماشین پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک، مدل ۱۳۹۶ و ارزش ۲۵۰ میلیون تومان، با پوشش‌های اضافی بلایای طبیعی و سرقت قطعات و همچنین بدون تخفیف عدم خسارت، از یک نماینده حاضر در سایت بیمه و مردم استعلام بگیریم، قیمت بیمه بدنه آسیا حدودا  دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت بیمه بدنه ایران دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

ضمنا از نظر تخفیف بیمه بدنه، بیمه ایران تخفیف‌های بیشتری نسبت به بیمه آسیا دارد. مثل تخفیف خودروهای با کیفیت و تخفیف ارزش خودرو.

تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه هم در بیمه ایران و بیمه آسیا دقیقا مشابه یکدیگر و حداکثر ۶۰ درصد است.

کیفیت بیمه بدنه ایران بهتر است یا بیمه بدنه آسیا؟

پس از مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا از لحاظ قیمت و اعتبار، اگر بخواهیم بیمه آسیا و بیمه ایران را از نظر کیفیت بیمه‌نامه مقایسه کنیم، باید بگوییم این دو شرکت بیمه و سایر شرکت‌ها از نظر کلیات بیمه بدنه یکسان هستند و یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بیمه بدنه ایران و بیمه بدنه آسیا این است که در بیمه ایران پوشش اضافه‌ای تحت عنوان پوشش کشیدن میخ ارائه می‌شود که در بیمه آسیا این پوشش وجود ندارد.

در پوشش کشیدن میخ، خسارت‌های ناشی از کشیدن میخ و ایجاد خط و خش بر روی خودرو با اجسام تیز جبران می‌شود.

تفاوت‌ دیگر بیمه بدنه ایران و بیمه آسیا، در زمینه پرداخت خسارت است. به این صورت که در بیمه بدنه ایران امکان پرداخت خسارت در محل وجود دارد. یعنی اگر به عنوان مثال در یک حادثه تصادف، شما مقصر باشید و ماشینتان آسیب ببیند، می‌توانید با شعب بیمه ایران تماس بگیرید تا کارشناس خسارت به محل تصادف اعزام شود. پس از بررسی کارشناس و برآورد مبلغ خسارت، شما می‌توانید همان لحظه چک خسارت خود را دریافت کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به مراجعه حضوری و صرف زمان زیادی نیست.

اما در بیمه بدنه آسیا چنین امکانی وجود ندارد و زمانی که بخواهید از بیمه خود خسارت بگیرید، باید به صورت حضوری و همراه با مدارک خود به شعب بیمه آسیا مراجعه کنید.

همچنین بیمه ایران و بیمه آسیا از نظر تعداد شعب پرداخت خسارت هم تفاوت چندانی با هم ندارند. مثلا بیمه آسیا در استان تهران ۶ شعبه پرداخت خسارت دارد و بیمه ایران ۸ شعبه.

 

خرید اینترنتی بیمه بدنه ایران و بیمه بدنه آسیا از نمایندگان مجله بیمه و مردم

مجله بیمه و مردم رسانه ای برای  دریافت بهترین مشاوره از بهترین نمایندگان بیمه و انتخاب بهترین بیمه است و در مجله بیمه و مردم امکان استعلام قیمت از طریق ارتباط با نمایندگان، مقایسه و خرید اینترنتی انواع بیمه از جمله بیمه بدنه وجود دارد. یعنی شما می‌توانید قیمت و شرایط بیمه بدنه خودروی خود را در شرکت‌های مختلف بیمه از جمله بیمه ایران و آسیا از نمایندگان بپرسید و مقایسه کنید، در صورت نیاز برای انتخاب بهترین بیمه بدنه از نمایندگان متخصص حاضر در مجله بیمه و مردم مشاوره بگیرید و سپس بیمه نامه مناسب خود را از نمایندگی مورد نظرتان خریداری کنید.

پس از بازدید نماینده  بیمه از خودروی شما، بیمه مورد نظرتان به سرعت صادر شده و به آدرس مورد نظرتان به صورت رایگان ارسال می‌شود.

خرید بیمه از بهترین نمایندگان بیمه، روشی آگاهانه، راحت و به صرفه است و تجربه خوبی از خرید اینترنتی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

بهترین بیمه برای مردم

نظر خود را به اشتراک بگذارید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید