Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

بیمه و نوروز

بیمه و نوروز

نوروز امسال یک تفاوت بسیار متمایز با تمام نوروزهایی دارد که تا به امروز تجربه کرده ایم و علت این وجه تمایز ورود به قرن جدید است. قرنی که در سالهای پایانی مصادف شد با شروع یکی از بزرگترین بحران های بشری و پایان احتمالی آن، و شروع بحرانی جدید در تقابل بین دول غرب و شرق، که در  سرزمین صلح و سعادت در حال پیش روی می باشد.

از اوضاع جهانی که بگذریم باید به تحولات حوزه تکنولوژی و تاثیر آن بر زندگی مردم اشاره نمود. توسعه زیرساختهای تجارت الکترونیک، فراگیری گوشی های هوشمند در بین اقشار مختلف جامعه انسانی و شکل گیری پلتفرم های ارائه خدمات و کالا، سبک نوینی از زندگی بشر را در عصر اطلاعات و ارتباطات به ارمغان آورده است.

این روزها کمتر کسی از حجمه تبلیغات کسب و کارهای اینترنتی در امان است. بخش زیادی از سرمایه گذاران با توجه به شناخت حاصل از میزان سودآوری کسب و کارهای اینترنتی که هرکدام همچون یک معدن الماس می تواند ثروت بسیاری را تولید کند،در حال تزریق سرمایه های خرد و کلان به اکوسیستم کسب و کارهای اینترنتی هستند.

کشور عزیزمان ایران نیز از این تحولات بی بهره نمانده و کلید واژه کانونی این روزها در کلیه صنایع و مراکز علمی کشور ((تحول دیجیتال)) می باشد . 

صنعت بیمه نیز در قالب توسعه اینشورتک ها با ایجاد زیست بوم های فناوری نظیر پلنت واقع در کارخانه نوآوری جاده مخصوص کرج، و ایجاد زیرساختهای نظارتی در بستر کسب و کارهای اینترنتی بیمه نظیر سوئیچ بیمه مرکزی سعی در ایجاد فرصتهای جدید در دو حوزه توسعه و ترویج فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه نموده است .

افزایش بی رویه هزینه های اداری و اجرایی عملیات بیمه گری امروزه لزوم استفاده از ابزارهای دیجیتالی را در افزایش راندمان و ایجاد بهره وری شرکتهای بیمه و شبکه فروش آن به یک امر ضروری مبدل ساخته است . در این میان برخی از فعالان اقتصادی صاحب سرمایه با اخذ مجوز کارگزاری برخط اقدام به جذب پرتفو از بازارهای زیر مجموعه عملیات بازرگانی خود نموده اند و این مسئله نیز در آب رفتن اندازه بازار بخش زیادی از فعالان سنتی شبکه فروش بیمه تاثیر به سزایی داشته است. از طرفی تعداد محدودی از کارگزاران برخط نظیر azki.com و bimeh.com با صرف بودجه های کلان تبلیغاتی در حال تغییر رفتار مشتریان خرد در خصوص نحوه خرید بیمه نامه های به طور خاص شخص ثالث می باشند. از آنجایی که ویترین فروش بیمه در بسیاری از نمایندگی های سنتی بیمه های شخص ثالث می باشد، چالش پیش روی بخش زیادی از فعالان سنتی شبکه فروش بیمه حذف تدریجی از بازار می باشد.

یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در حذف فرصتهای شغلی بخش زیادی از نمایندگان فعال در شبکه فروش عدم بروزرسانی عملکرد بیمه گری متناسب با تغییر رفتار مشتریان می باشد. عامل مهم دیگر عدم توانایی فعالین شبکه فروش بیمه در رقابت های تبلیغاتی با کارگزاران یادشده در بالا می باشد . از طرفی راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی محبوب و کارآمد برای بسیاری از فعالین شبکه فروش سنتی صنعت بیمه امری بسیار دشوار و تقریبا غیر ممکن است.

بررسی رفتار فعالین شبکه فروش بیمه در شبکه های اجتماعی نشانگرآن است که تنها ابزار عملکرد تبلیغاتی نمایندگان بیمه کشورمان در بستر اینترنت طی سالهای اخیر پلتفرم هایی نظیر اینستاگرام و واتساپ و در سالهای گذشته تلگرام بوده اند، که البته دو ابزار اخیر یعنی واتساپ و تلگرام بیشتر در انتقال اسناد و ارسال مدارک کاربرد بیشتری داشته اند و تنها پلتفرم تبلیغاتی در دسترس شبکه فروش بیمه اینستاگرام بوده است، که با توجه به سیاستهای داخلی کشورمان (نظیر طرح صیانت)  هرآن  فیلترشدن و عدم دسترسی آسان به این شبکه گسترده اجتماعی محتمل است.

حال با ورود به قرن جدید و فرارسیدن نوروز باستانی بهتر است به جای خیالپردازی برای تحقق یک رویا، با درنظر گرفتن واقعیات به حفاظت از دارایی های مادی و معنوی خود که طی سالها تلاش در این صنعت آن را بدست آورده ایم بپردازیم.

قطعا انسان هوشمند قبل از تجربه هر کاری به تجربیات دیگر انسانها قبل از شروع هر اقدامی توجه می کند. همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم ما به تنهایی قدرت مقابله و یا حتی مقاومت در برابر تغییرات را نداریم. تکنولوژی هر لحظه با قدرت بیشتری در حال تغییر دادن سبک زندگی انسانهاست و هیچ انسانی نمی تواند خود را از آن مبرا نماید.

امروزه شرکتهای دانش بنیان و اشتغال آفرین با ارائه راهکارهای هوشمندانه و بهره ورانه خود، از حمایت رهبران و حاکمین برخوردارند و مشاغل سنتی ناگزیر به پذیرش راهبردها و سیاستهایی هستند که در نهایت از اتاق فکر این گروه از انسانها خارج میگردد.

حال روی صحبت خود را به سوی فعالین محترم شبکه فروش بیمه میگردانیم و کمی با این عزیزان در خصوص نحوه برخورداری از ابزارهای هوشمندسازی دفاتر بیمه و سوار شدن بر موج فناوری های نوین صحبت خواهیم کرد. با توجه به تحولات در حال اجرا و در حال شکل گیری در حوزه دیجیتال صنعت بیمه کلیه نمایندگان و کارگزارانی که به حفظ کسب و کارخود و افزایش راندمان آن می اندیشند می توانند با عضویت در مجله بیمه و مردم از کلیه ابزارها و امکانات این سامانه که به مرور در حال توسعه است، در جهت حفاظت از آینده شغلی خود و برخورداری از فرصتهای جدید استفاده نمایند.

ما در مجله بیمه و مردم به دنبال شرکای تجاری می گردیم که منافع خود را به منافع ما گره می زنند، بزرگترین نفع ما در توسعه شبکه ارائه کنندگان بیمه در سراسر ایران و  در آینده نزدیک سراسر جهان می باشد. هر یک از نمایندگان بیمه سراسر کشور با پیوستن به پلتفرم آگهی و تبلیغات مجله بیمه و مردم می توانند از امکان اطلاع رسانی و تبلیغ خدمات خود در بستر مجله بیمه و مردم بدون صرف هزینه های سنگین برخوردار گردند و دفترکارمجازی خود را در مجله بیمه و مردم ایجاد نمایند . نمایندگان بیمه می توانند با انتشار آگهی تبلیغاتی خود به صورت نامحدود بیمه گذاران برخط را به سوی خود هدایت نمایند و از طریق ارائه مشاوره های تخصصی آنها را به خرید بیمه نامه از خود ترغیب نمایند.

منتظر یکایک نمایندگانی هستیم که نوروز را به خرید پوشاک و آجیل و دید و بازدید خلاصه نمی کنند و بزرگترین خانه تکانی را در ذهن و دل خود انجام می دهند و با پیوستن به سایر همکاران خود، در ایجاد بزرگترین شبکه اجتماعی بیمه در جهان به ما کمک می کنند . 

نظر خود را به اشتراک بگذارید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید