Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

سرانجام نمایندگان بیمه فعال در شبکه های اجتماعی

سرانجام نمایندگان بیمه فعال در شبکه های اجتماعی

تصویب طرح صیانت پس از بحث و اختلاف نظرهای گروه های مختلف زمینه ساز حذف تدریجی حضور پلتفرم هایی همچون اینستاگرام و واتساپ در ایران خواهد شد.

در هفته های اخیر پس از وقوع فوت خانم مهسا امینی در فرآیند بازداشت این بانوی ۲۲ ساله اهل سقز به جهت ارائه مشاوره و راهنمایی و اخذ تعهد توسط عوامل نیروی انتظامی با عنوان کشت ارشاد، شاهد شکل گیری اعتراضات گسترده در سراسر کشور نسبت به قانون حجاب اجباری با محوریت بانوان جوان و حضور آنها بدون روسری در خیابان‌ها و میادین شهرهای بزرگ و کوچک بودیم .

محدودیت اینترنت و فیلتر شدن شبکه های اجتماعی پر کاربرد که نقش موثری در تبادل اخبار و اطلاعات دارند، یکی از تصمیماتی بود که پس از بالاگرفتن حجم اعتراضات مردمی و به اغتشاش کشیده شدن بسیاری از اجتماعات طبق شرایط مشابه در دستور کار قرار گرفت .

در اعتراضات سال‌های پیش پس از فروکش شدن شعله های نارضایتی و پایان یافتن فضای ناآرامی پلتفرم های شبکه های اجتماعی فعالیت شان به روال قبل باز می گشت و مجددا کاربران برای رفع نیازهای گوناگون خود به آنها رجوع می‌کردند.

اما این سری از اعتراضات از لحاظ محتوا و نوع شعارها و رده سنی مشارکت کنندگان در آن تفاوت‌های بسیاری را با دوره های قبل دارد، نسل دهه هشتادی ها که عموما دانشجو هستند و بیشترین حجم کاربران شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص داده اند، در راس اقدامات اعتراضی اخیر قرار دارند و به عنوان گروه پیشرو نقش سرنوشت سازی را بر عهده دارند.

البته جنگ رسانه ای شبکه های ماهواره ای و خط دادن به اعتراضات و ورود افراد خرابکار در میان معترضان فضای اعتراضات را به اغتشاش مبدل ساخته و همچون سری های قبل آسیب رساندن به اموال عمومی و کشته شدن فرزندان ایران در این میان یکی از تلخ ترین حقایق این واقعه است .

تصویب طرح صیانت و تداوم اعتراضات و نا آرامی ها این بار تصمیمات در خصوص اینستاگرام و واتساپ را بسیار پیچیده ساخته و مسئولین هر نوع تصمیمی را اتخاذ کنند چه، در از سر گیری فعالیت این پلتفرم ها و چه در عدم فعالیت آنها هزینه های جبران ناپذیری برای دولت و مردم خواهد داشت.

تداوم فضای ناامنی و اعتراضات هنجار شکن، در اصل هدف مهمتری را که از بین رفتن فرصت‌های اشتغال برای بیش از ۳ میلیون نفر از صاحبان کسب و کارهایی است که در بستر این پلتفرم ها کسب و کار خود را توسعه داده اند، دنبال می کند.

با احتساب اینکه در اثر قطع این زیرساخت‌های ارتباط جمعی حدودا ۱۰ الی ۱۲ میلیون نفر در ایران با بحران های درآمدی جدی مواجه خواهند شد، زنگ خطر شعله ور تر شدن اعتراضات هنجارشکن، این‌بار با محوریت معیشت و مطالبه حق آزادی در استفاده از این پلتفرم ها را به صدا درخواهد آورد.

حال چه باید کرد، دولت که با توجه به تجربه های حاصل از عملکردهای سالیان پیش و این دوره از اعتراضات تا در دست نگرفتن مدیریت بحران و اعتراضات اخیر فرصت تبادل اطلاعات و نشر اخبار وقایع روز کشور را نخواهد داد.

معترضان هم که به اشکال مختلف در حال انتقال تصاویر وقایع به صورت روزانه به رسانه های مخالف نظام هستند و دامنه پخش اخبار را در فضای بین الملل با هدف زیر سوال بردن حقوق بشر در ایران گسترش می دهند.

نتیجه این است که کسب و کارهای مبتنی بر فعالیت در اینستاگرام و واتساپ دچار آسیب هایی جبران ناپذیر شده و تا پیدا کردن امکانی مشابه برای ازسر گیری فعالیت های خود عملا از بین خواهند رفت و پلتفرم های داخلی که با توجه به امکان فعالیت و سرمایه گذاری های کلان در حال فعالیت هستند، جای خالی پاسخ به نیاز خریداران آنلاین را به صورت انحصاری پر خواهند کرد.

هر زمان یک چنین فضایی در کسب و کار پیش آید کیفیت خدمات دهی کاهش یافته و فضای رقابت از بین می رود و شرکت‌های ارائه کننده پلتفرم با هدف کاهش هزینه های خود، ضمن کاهش کیفیت خدمات دهی و از پاسخگویی به مردم به شیوه های گوناگون شانه خالی خواهند کرد.

سخن پایانی با نمایندگان و کارگزاران بیمه، اینستاگرام و واتساپ به پایان عمر خود در ایران رسیده اند، ضمن ابراز ناراحتی از این واقعه تلخ حضور در پلتفرم های داخلی و برنامه ریزی برای هدایت کاربران و مخاطبین موجود در اینستاگرام و واتساپ به سمت آنها را در دستور کار خود قرار دهید .

البته اکثر پلتفرم ها نگاهی جامع به فضای کسب و کار ها دارند و با توجه به  عدم ارائه سرویس های هم تراز با اینستاگرام و واتساپ نمی توانند کمک زیادی به نمایندگان و کارگزاران بیمه کنند .

ما در مجله بیمه و مردم با توجه به فعالیت تخصصی در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ بیمه و با فراهم ساختن زیرساخت‌های هوشمند تبلیغاتی امکان حضور موثر را در فضای مجازی فراهم ساخته ایم و کلیه فعالین شبکه نمایندگان و کارگزاران بیمه می توانند کسب و کار و محصولات گوناگون بیمه ای خود را در این بستر معرفی نمایند .

نظر خود را به اشتراک بگذارید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید