Logo400-2

رسانه اطلاع‌رسانی و شبکه کارآفرینی اقتصاد مردمی

مقایسه بیمه زندگی سامان با بیمه زندگی پاسارگاد

مقایسه بیمه زندگی سامان با بیمه زندگی پاسارگاد

یکی از انتخاب‌هایی که این‌ روزها  اهمیت زیادی برای مردم پیدا کرده خرید بیمه زندگی است و افراد زیادی به دنبال تهیه این بیمه و سرمایه‌گذاری بلندمدت و استفاده از پوشش‌های آن هستند، هر کدام از شرکت‌های بیمه، تبلیغات وسیعی  برای تشویق افراد به خرید بیمه زندگی با بیان پوشش‌ها و خدمات ویژه خود، انجام می‌دهند. در این مقاله قصد داریم با مقایسه بیمه عمر سامان و پاسارگاد ، متقاضیان خرید بیمه عمر را از طریق بیان ویژگی‌ها، شرایط و خصوصیات هر کدام از این دو شرکت بیمه، با آن‌ها بیشتر آشنا کنیم.

دو شرکت بیمه سامان و پاسارگاد در بین تمام شرکت‌های  دارای نمایندگی بیمه زندگی، از جمله برترین و پرطرفدارترین شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه زندگی می‌باشند، که هرکدام از این دو شرکت، در این رشته از بیمه خدمات خاصی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. 

بیمه زندگی سامان

در بین شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه ، شرکت سامان، رتبه سوم  از کل حق‌بیمه‌های تولیدشده در این رشته از بیمه را به خود اختصاص داده است.

شرکت سامان برای آسان‌ کردن خرید بیمه زندگی و با توجه به میزان ریسک‌پذیری هر فرد، شرایطی را تعیین کرده و آن‌هارا سبدهای سرمایه‌گذاری نامیده است.

در حال حاضر این شرکت ۵ سبد سرمایه‌گذاری ارائه کرده است که در هریک از این سبدها، بیمه‌گر میزان سود تضمینی که به بیمه‌گذار تعلق می‌گیرد را اعلام کرده و افراد می‌توانند باتوجه به نیازهای خود، هرکدام از سبدها را انتخاب کنند:

اطلاعات این ۳ سبد طبق جدول‌های زیر می‌باشد:

سبد کم ریسک با سود تضمینی ۱۵%

طبق گزارش شرکت بیمه سامان، در سبد با ریسک کم، حق‌بیمه‌های دریافتی از بیمه‌گذاران در سپرده‌های بانکی، اوراق قرضه و از این قبیل سرمایه‌گذاری می‌شود.

سبد ریسک متوسط با سود تضمینی ۱۴%

این سبد نیز تلفیقی از سبد سرمایه‌گذاری با ریسک کم و سبد سرمایه‌گذاری با ریسک زیاد می‌باشد.

سبد پر ریسک با سود تضمینی ۱۲%

در این سبد نیز وجوه پرداخت‌شده توسط بیمه‌گذاران، در بورس اوراق بهادار، املاک، تولید و سرمایه‌گذاری‌های خارج از بانک سرمایه‌گذاری می‌شود.

از دیگر سبدهای دارای سود تضمینی بیمه سامان، صندوق رشد با سود تضمینی ۱۰ درصد و صندوق رشد سامان ۱ با سود تضمینی ۸/۵ درصد می‌باشد که این دو صندوق در طرح جدید بیمه سامان ارائه شده‌اند.

تخفیف ویژه بیمه گذاران بیمه عمر شرکت سامان

یکی از ترفیعاتی که شرکت سامان برای تشویق افراد به خرید بیمه زندگی، ارائه می‌دهد، تخفیف‌هایی از جمله تخفیف در خرید بیمه بدنه و بیمه آتش سوزی است.

بیمه عمر پاسارگاد

طبق اعلام سالنامه آماری بیمه، تعداد نمایندگان بیمه زندگی فعال درشرکت بیمه پاسارگاد، به تنهایی ۷۷ درصد از سهم کل نمایندگان فروش بیمه زندگی در بین تمامی شرکت‌های بیمه را داراست.

شرکت بیمه پاسارگاد تنها شرکتی است که دارای حداکثر ضریب سرمایه بیمه زندگی در صورت فوت می‌باشد و این مقدار ۳۶۰ برابر حق‌بیمه ماهانه است.

این شرکت بیمه در زمینه خدماتی که در پوشش بیماری‌های خاص خود ارائه می‌دهد، با شرکت بین المللی S.O.S همکاری دارد.

اگر شما به دنبال خرید بیمه زندگی با حداکثر ضریب سرمایه فوت هستید،با مقایسه بیمه زندگی سامان و پاسارگاد می‌توانید از شرکت پاسارگاد با حداکثر ضریب ۳۶۰ برابر حق‌بیمه ماهانه، بیمه زندگی موردنظر خود را خریداری کنید.

تخفیف های بیمه زندگی شرکت پاسارگاد

بیمه‌گذاران بیمه زندگی شرکت پاسارگاد می‌توانند با توجه به ذخیره ریاضی و سپرده بیمه‌نامه خود از تخفیف ۵ تا ۴۰ درصدی در خرید بیمه‌های زیر بهره‌مند شوند.

بیمه شخص ثالث: حداقل ۵% و حداکثر ۲۰% تخفیف

بیمه بدنه اتومبیل: حداقل ۱۰% و حداکثر ۳۵% تخفیف

بیمه آتش‌سوزی منزل مسکونی: حداقل ۲۰% و حداکثر ۴۰% تخفیف

بیمه حوادث انفرادی: حداقل ۲۰% و حداکثر ۴۰% تخفیف

بیمه درمان مسافرتی: حداقل ۱۰% و حداکثر ۳۵% تخفیف

مزایای بیمه زندگی پاسارگاد

با توجه به مواردی که گفته شد بیمه زندگی پاسارگاد دارای مزایایی نسبت به سایر شرکت‌های بیمه می‌باشد، برخی از این مزایا به ترتیب زیر می‌باشند:

  • امکان دریافت مستمری
  • امکان تعریف ذینفع برای دریافت مستمری در صورت فوت فرد بیمه شده
  • امکان دریافت وام ۶ ماه بعد از شروع بیمه نامه
  • ارائه پوشش تکمیلی رایگان SOS برای موارد بستری و جراحی
  • ارائه پوشش های کامل بیمه زندگی از قبیل امراض خاص، ازکارافتادگی و نقص عضو

جدول مقایسه بیمه عمر پاسارگاد با بیمه عمر سامان

شرکت بیمه سامان برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به بیمه گذاران خود، بیمه عمر را با طرح جدید امراض ارائه می‌کند که در این طرح میزان پوشش‌های سرمایه فوت و تعداد بیماری‌های تحت پوشش در قسمت امراض خاص متفاوت می‌باشد.

پوشش بیماری های خاص بیمه سامان:

در ابتدا لازم است بدانیم که چه امراضی جزء بیماریهای خاص محسوب میشوند.

بیماری های خاصی که تحت پوشش بیمه ها قرار دارند عبارتند از:

پیوند زدن اعضای اصلی بدن

سکته قلبی

سکته مغزی

سرطان

جراحی قلب و عروق

در طرح قبلی بیمه زندگی شرکت سامان، این شرکت پوشش مخصوص به امراض صعب العلاج از جمله سکته قلبی، سکته مغزی، انواع سرطان ها، جراحی عروق قلبی و پیوند اعضای اصلی بدن را تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و برای هر بیماری به طور جداگانه ۳۰ میلیون تومان ارائه می کرد؛ اما در طرح جدید خود به نام بیمه جامع عمر و زندگی سامان (طرح امراض خاص) اقدام به ارائه پوشش امراض خاص نموده است که این پوشش شامل سه مورد زیر می باشد و بیمه گذار می تواند هرکدام را به دلخواه خود انتخاب نماید.

سقف پرداخت در هرکدام از این سه مورد حداکثر ۵۰۰ میلیون تومان است که به طور کلی سقف پرداخت پوشش امراض خاص شرکت سامان، ۱/۵میلیارد تومان می باشد.

مقایسه بیمه سامان و پاسارگاد در زمینه پوشش بیماری های خاص:

قبل از اینکه بیمه زندگی سامان و پاسارگاد را در زمینه پوشش بیماری های خاص با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بدانید که سقف پوشش انواع بیمه ها برای بیماری های خاص ۲۵ الی ۳۰ درصد از سرمایه فوت می باشد. یعنی اگر شما دارای سرمایه فوت ۵۰ میلیون تومانی باشید، بیمه تا ۱۵ میلیون تومان برای درمان بیماری های خاص به شما پرداخت خواهد کرد.

بیمه پاسارگاد برای سقف این پوشش ۴۰ میلیون تومان برای هر بیماری و در کل ۱۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته است. بیمه سامان نیز برای هر بیماری مبلغی ۳۰ میلیون تومانی تعریف کرده است.

بیمه پاسارگاد برای هر یک از بیماری های خاص فقط یک بار سقف پرداخت در نظر گرفته است که این پرداخت در مجموع ۵ مرتبه و برای ۵ بیماری مختلف خواهد بود. به طور مثال اگر یکی از بیمه گذاران سکته قلبی کند و پس از مدتی به سرطان دچار شود، می تواند دو بار از بیمه پاسارگاد مبالغ مربوط به بیماری های خاص را دریافت نماید.

این در صورتی است که سایر بیمه ها فقط یک مرتبه در طول مدت کل پرداخت خسارت دارند

دریافت وام و بازخریدی سامان و پاسارگاد

یکی از جذابیت‌های بیمه زندگی، پرداخت وام از اندوخته بیمه‌گذار، بدون ضامن و هرگونه تشریفات اداری می‌باشد.

هردو شرکت پاسارگاد و سامان، تاسقف ۹۰% اندوخته بیمه زندگی را به بیمه‌گذاران خود به صورت وام اعطا می‌کنند؛ اما با مقایسه بیمه عمر سامان و پاسارگاد به این تفاوت پی میبریم که بیمه‌گذاران بیمه عمر شرکت پاسارگاد، پس از ۶ ماه و بدون اینکه قسط عقب افتاده‌ای داشته باشند، این امکان را دارند تا نسبت به دریافت وام و بازخریدی بیمه زندگی خود اقدام نمایند ولی این مدت زمان در شرکت بیمه سامان یک سال می‌باشد، به این معنا که بیمه‌گذاران پس از یکسال برای دریافت وام از اندوخته خود می‌توانند اقدام کنند.

سرمایه‌گذاری در هر کدام از شرکت های سامان و پاسارگاد

بسیاری از افراد، بیمه زندگی را صرفا به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و پس‌انداز تهیه می‌کنند. به صورت کلی دونوع سود تضمینی و مشارکت به سرمایه‌گذاری در بیمه زندگی تعلق می‌گیرد، و قطعا میزان این سود برای خریداران بیمه زندگی بسیار مهم خواهدبود به این دلیل که هرچه میزان این سودها بیشتر باشد میزان اندوخته شخص بیمه‌گذار در پایان طول مدت بیمه‌نامه زندگی افزایش خواهدیافت.

سود تضمینی و مشارکت در هریک از شرکت‌های بیمه متفاوت می‌باشد. هرساله سود قطعی (سود تضمینی + سود مشارکت) بیمه زندگی توسط هر شرکت بیمه به صورت جداگانه اعلام می‌شود.

پوشش آتش‌سوزی منازل مسکونی

شرکت بیمه پاسارگاد اقدام به ارائه پوشش آتش‌سوزی منازل مسکونی به عنوان یکی از پوشش‌های بیمه زندگی خود نموده است.

در صورت بروز آتش‌سوزی، صاعقه و یا انفجار منزل مسکونی بیمه‌گذار در طول مدت بیمه‌نامه، تحت این پوشش تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به مالک منزل مسکونی یا همان بیمه‌گذار بیمه زندگی، خسارت پرداخت خواهدشد.

پوشش رایگان سال آخر حیات

چنانچه مشخص‌ شود که بیمه‌شده در سال آخر و پایان زندگی خود می‌باشد، شرکت سامان تحت پوشش رایگان سال آخر حیات، ۲۵ درصد از سرمایه فوت را به او پرداخت خواهدکرد.

پوشش درمان

بیمه سامان علاوه بر پوشش امراض خاص ، هزینه‌های بیمارستانی را تا سقف ۲۰ میلیون تومان تحت عنوان پوشش درمان نیز ارائه می‌دهد.

پوشش تکمیل درمانی S.O.S

شرکت بیمه پاسارگاد به خریداران بیمه زندگی خود، کارت S.O.S درمان تکمیلی نیز ارائه می‌کند.

بیمه‌گذاران بیمه زندگی این شرکت می‌توانند پس از ۶ ماه و با حداقل ارزش بازخریدی ۲ میلیون تومان سرمایه خود، از تمام خدمات پوشش تکمیلی درمان S.O.S استفاده نمایند.

خرید بیمه زندگی سامان و پاسارگاد از بهترین  نمایندگان

شما می‌توانید هریک از بیمه های زندگی سامان و یا پاسارگاد را از طریق سایت بیمه و مردم و با دریافت مشاوره تخصصی نمایندگان متخصص بیمه‌ های زندگی خریداری نمایید.برای دریافت مشاوره رایگان و آگاهی از آخرین تغییرات طرح‌های بیمه زندگی، از طریق مجله بیمه و مردم  اقدام کرده و با نمایندگان همکار با ما تماس حاصل فرمایید.

 

نظر خود را به اشتراک بگذارید

بالا

منوی کاربری:

کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید

نماینده بیمه هستید؟

برای سفارش از سایت ابتدا باید عضو شده باشید